لايت باكس چيست؟

لايت باكس چيست؟

تابلو لايت ‌باكس نوعي تابلو تبليغاتي است كه به دليل قابليت نورپردازي آن مورد استقبال گسترده‌اي قرار گرفته و داراي جذابيت و زيبايي خاصي به ويژه در شب است.

اين تابلوهاي نوراني انواع مختلفي دارند و با توجه به سليقه  و نياز افراد طراحي و توليد مي‌شوند.

با توجه به پيشرفت تكنولوژي در دنياي امروز، تبليغات نقش چشمگيري در رونق كسب و كار و موفقيت در زمينه فعاليت، حرفه و هنر افراد مختلف دارد و هركس به دنبال بهترين روش براي تبليغات و معرفي حرفه و كار خود است.

لايت باكس چيست
لايت باكس چيست؟

يكي از مهمترين اين روش‌ها استفاده از تابلوهاي تبليغاتي و به ويژه لايت ‌باكس‌ها است.

براي ساخت لايت‌ باكس ابتدا تصوير تبليغاتي بر روي پارچه بك‌لايت يا بك‌لايت طلقي چاپ مي‌شود و در قالب آلومينيومي لايت‌باكس قرار مي‌گيرد.

منبع نورپردازي كه در انواع مختلف SMD و LED وجود دارد در پشت تصوير و بر روي تابلو نصب مي‌شود و روشن شدن اين منبع، موجب وضوح و جلوه بيشتر تصوير مي‌شود.

يك طراح حرفه‌اي، با توجه به نوع تبليغ و پوستر، نتيجه كار را در نظر گرفته و يك نورپردازي هنرمندانه و تأثيرگذار را براي ايجاد يك احساس زيبا در بيننده به نمايش درمي‌آورد.

تابلو‌هاي لايت‌ باكس در شكل‌هاي مختلف و به صورت يك طرفه، دو طرفه و چهار طرفه ساخته مي‌شوند و با توجه به محيطي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد از مناسب‌ترين مدل‌ استفاده مي‌شود.

همچنين اين تابلو‌ها امكان انتخاب به صورت ايستاده، ديواري و آويز در طراحي دكوراسيون را به شما مي‌دهند.

روش‌هاي چاپ طرح بر روي لايت‌باكس

براي چاپ طرح بر روي لايت‌باكس روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه در زير به آن‌ها اشاره شده است.

 

_ چاپ به روش مستقيم روي طلق

_ چاپ كردن طرح مورد نظر بر روي استيكر و سپس چسباندن استيكر بر روي طلق

_ چاپ كردن طرح دلخواه بر روي بك‌لايت و سپس چسباندن آن روي طلق

 

انواع لايت‌ باكس

لايت‌باكس‌ها انواع مختلفي دارند كه با توجه به ابعاد و نوع پارچه لايت‌باكس، جنس قالب، انواع نورپردازي و... ارائه مي‌شوند.

 

لايت باكس فضاي خارجي

لايت‌ باكس‌ هاي اوت دور از قاب آلومينيوم يا كامپوزيت ساخته شده و داراي پايه‌هاي فلزي و روكش كامپوزيت هستند، جنس رويه آن‌ها طلق يا شيشه با قطر ۶ ميليمتر و بيشتر از آن است.

اين تابلوهاي نوراني در مكان‌هاي بزرگي مانند نمايشگاه‌ها، پارك‌ها، معابر عمومي و خيابان‌ها و... مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 

لايت باكس كريستالي

جديدترين تابلوهاي لايت‌باكس، نوع كريستال، آن است كه داراي ضخامت كم و داراي طرح‌هاي مختلف است.

در اين مدل لايت‌باكس مي‌توان طرح دلخواه را بر روي مواد خام بك لايت چاپ كرد و مابين دو لايه پلكسي گلكس كه در قطرهاي مختلف و به ضخامت ۸ و ۲ ميلي‌متر وجود دارند، قرار داد، يكي از بهترين قابليت‌هاي اين تابلو‌ها جايگزيني طرح چاپ داخل اين تابلوها توسط مشتري است.

نور اين تابلو‌ها از لامپ‌هاي SMD و LED تامين مي‌شود و آن‌ها را مي‌توان بر روي ديوارهاي سنگي، ام دي اف، گچي و يا سقف نصب كرد و دور كار را مي‌توان به شكل‌هاي مختلف درآورد.

طرح‌هاي داخل لايت‌ باكس كريستالي به وسيله دستگاه ليزر برش داده مي‌شوند و سپس بر روي شيشه پلكسي مي‌چسبانند.

 

لايت باكس اسنپ فريم

لايت باكس اسنپي شبيه قاب‌هاي ديواركوب و در ضخامت كم ساخته مي‌شود، در اين تابلوها تصوير بر روي فيلم‌هاي بك‌لايت چاپ مي‌شود و براي جلوگيري از صدمات احتمالي، بر روي آن يك صفحه پلكسي گلاس قرار مي‌گيرد.

اين تابلوهاي نوراني مصرف برق كمي دارند و در سالن سينماها، رستوران‌، نمايشگاه و فروشگاه‌ها و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

لايت باكس اسكرول

لايت‌باكس اسكرول از فلزي محكم ساخته مي‌شود و داراي يك درب شيشه‌اي است، در محفظه داخلي تابلو، بنر و يا پوستر طراحي شده قرار مي‌گيرد و با لامپ‌هايي كه در داخل تابلو قرار گرفته، نوراني مي‌شود.

اين تابلوها داراي ابعاد بزرگي هستند و در معابر و خيابان‌ها و فضاي بيروني ساختمان‌ها، استفاده مي‌شوند.

 

لايت‌باكس آلومينيومي

اين نوع از لايت‌باكس‌ها را در مترو مي‌توانيد مشاهده كنيد، نور اين تابلوها از لامپ‌هاي LED و SMD  تهيه و تامين مي‌شود.

لايت‌ باكس آلومينيومي از رويه بك‌لايت فلكس يا پلكسي ساخته مي‌شود.

 

قابليت‌هاي لايت‌باكس‌ها

لايت‌باكس‌ها نسبت به تابلوهاي تبليغاتي ديگر داراي خصوصيات و قابليت‌هايي هستند كه آن‌ها را منحصر به فرد كرده است.

 

_ كيفيت بالا، دوام و عمر طولاني

_ قابليت جايگزيني تبليغات داخل تابلو به آساني

_ استحكام و قدرت بالا اين تابلو با توجه به استفاده از آلومينيوم در طراحي آن

_ از لحاظ اقتصادي كم مصرف و مقرون به صرفه هستند.

_ مصرف كمتر انرژي نسبت به ساير روش‌ها

_ سبك وزن بودن تابلو به دليل قالب آلومينيومي

_ نور به طور يكدست و كامل در همه قسمت‌هاي تابلو پخش مي‌شود.

_ امكان حمل و نقل آسان لايت ‌باكس و نصب آن در محل مورد نظر

_ ضخامت و قطر كم تابلو لايت باكس

_ امكان استفاده از لايت‌ باكس به شكل ديواري يا آويزان

 

ويژگي‌هاي لايت‌باكس

به علت نوع متريال به كار رفته در لايت‌باكس‌ها و همينطور كيفيت چاپ و از همه مهمتر نور بك ‌لايت كه از پشت صفحه تابيده مي‌شود و به آن جلوه ويژه‌اي مي‌دهد، اين نوع تابلوهاي تبليغاتي داراي محبوبيت ويژه‌اي هستند و طرفداران زيادي دارند.

يكي از بهترين و موثرترين روش‌هاي تبليغات در فروشگاه‌هاي بزرگ، سوپرماركت‌ها، نمايشگاه‌ها ، مراكز تجاري، سينماها، پارك‌ها و خيابان‌ها و معابر، لايت‌ باكس‌ ارزان مي باشد كه براي معرفي برندها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

از مهمترين و بهترين ويژگي اين تابلو‌ها كه مورد استقبال زيادي قرار گرفته است دوام و مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت، گرما، سرما، باران، ضربه و پوسيدگي است كه به دليل مقاومت بالاي آلومينيوم و نحوه ساخت آن‌ها مي‌باشد‌.

منبع: لايت باكس خانه طراحان سام 



نمايش اطلاعات اين پست
صفحات وبلاگ
[ ]

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی